SEGÍTSÉGEK

A kiemelt betűkkel jelöltek az adott témát jelenti, alatta pedig a hozzá tartozó tippeket találjátok.
Kattintsatok a segítségre és a lenyíló menüben láthatjátok is a tippet.

Mindig az első szintű segítség megnyitásánál kezdjétek, és sorban haladjatok, hogy esetleg ne kapjatok túl sok segítséget túl korán 🙂

Kezdés

 

Segítség 1. szint

Felfelé nézve találhattok egy céltáblát!

Le kell lőnötök a nyíllal! Ha ez nem sikerülne akkor használjatok más fegyvert, elég ha enyhén megütitek vele!

Korongok

 

Segítség 1. szint

Ha eltaláltátok a céltáblát szerezhettetek kis korongokat! Be kell illesztenetek a megfelelő helyre!

Segítség 2. szint

Fontos, hogy nézzétek meg a térképet és a rajta szereplő iránytűt! Ezen kívül pedig találtok egy leírást az ajtón, a céltábla alatt!

Segítség 3. szint

Észrevehetitek, hogy el van forgatva az iránytű! Nektek is ennek megfelelően kell beilleszteni a korongokat!

2. szoba – Háromszög kirakós

Segítség 1. szint

A középső asztallal kell kezdenetek. Látjátok, hogy a rajzokon mindig egyre kevesebb az ábra, ez alapján kell a szürke háromszögeket a helyükre tenni!

Segítség 2. szint

Hétszög, majd hat és ötszög. Nektek a 4 négyszöget kell kirakni. Mindegyiknél eggyel kevesebbet láthattok. Fel kell ismerni a logikai mintát, hogy mi alapján csökkennek a szögek. 

Segítség 3. szint

Jobbra számolva mindig az x-edik szög tűnik el. Így rá tudtok jönni, hogy melyek maradnak meg, illetve észrevehetitek, hogy az egyik – a legfelső – nem változtatja a pozícióját! 
Ha jól csináltátok, valami kinyílt a szobában!

2. szoba – Golyó

Segítség 1. szint

Miután megszereztétek a golyót rá kell jönnötök, hogy hova kell legurítani. Négy fekete csövet láthattok a hengerekkel teli asztalon, az egyik lesz a helyes megoldás! Vigyázzatok, ne próbálgassátok, hanem bizonyosodjatok meg először, hogy melyikbe kell legurítani. Ehhez oldjátok meg a feladatot a fekete hengerekkel!

Segítség 2. szint

Láthattok eszközöket pl. maszk – piramis…, rajtuk betű és szám kombinációkkal. Nézzétek meg ezeket a tárgyakat és keressétek ki a megegyező hengereket. A színeknek is lesz jelentőségük!

Segítség 3. szint

Illesszétek a megfelelő hengereket a hozzájuk tartozó színes körökre. Ezt követően még egyetlén lépés választ el a megldástól!

Segítség 4. szint

Miután a hengereket odaillesztettétek a megfelelő körökre, fordítsátok meg! Így megkapjátok, hogy a 4 cső közül melyikbe kell gurítani!

2. szoba – Arany Puzzle

Segítség 1. szint

Ha megszereztétek a puzzlet, rakjátok ki a lenyitható asztalon!

2. szoba – Kockák (miután megszereztétek a puzzle-t)

Segítség 0. szint

A kockákat pontosan a puzzlenek megfelelően kell kiraknotok, illetve szükségetek lesz még a lépcső felett található átbillenthető képre, a falon lévő kampó – mintákra, illetve a kapcsolókra!

Segítség 1. szint

A puzzle egy 3 soros, 5 oszlopos mintát ábrázol, ám a felső és alsó sorokban csak a minták egy részét látjátok – így ezeket gondolatban kell kiegészíteni és megtalálni a hozzá tartozó kockát!
A kockáklból is egy 3soros 5oszlopos mintát kell kirakni, akárcsak a puzzle! 

Segítség 2. szint

Ha kiraktátok a kockákat is, nézzétek meg a lépcső feletti mintát, ez mutatja nektek, hogy melyik kockákra lesz szükségetek a kapcsolók beállításához!
A kockák alját a vonal jelöli, illetve a kockákon lévő kampókat át kell konvertálnotok irányokká!

Részmegoldás

Az első három kapcsoló pozíciója / iránya: (ne feledjétek a kapcsoló rövidebb fele jelzi, hogy merre mutasson)
I. 12 óra,
II. 7 óra
III. 6 óra
IV. ?
V. ?

Megoldás

I. 12 óra,
II. 7 óra
III. 6 óra
IV. 3 óra
V. 9 óra

3. szoba – Csapda

Segítség 1. szint

A visszaszámláló elindult, meg kell oldanotok a feladatot! (Amennyiben a második csapdába is belefutottatok a 4. szobában azzal foglalkozzatok, mert azt fontosabb, hogy megoldjátok 5 perc alatt) 

Találhattok  kis képeket a hegyekről, és gombokat a padlón – (szoba visszaszámláló alatti része).
A kis képekből tudtok rájönni, hogy milyen sorrendben kell a gombokat benyomkodnotok!

Segítség 2. szint

Amelyik kis kép egy hegyet ábrázol, az azon jelzett gombot kell benyomni elsőre, és így tovább!

4. szoba – Csapda

Segítség 1. szint

Találhattok egy kötési rajzot a vezeték csatlakoztatásához, a 3 szoba sziklafalon szemmagasságban!

MIUTÁN MINDKÉT CSAPDÁT MEGOLDOTTÁTOK

Segítség 1. szint

A második csapda alatti dobozban láthattok egy képet, mely gombokra utal!

 

Segítség 2. szint

Egyszerre kell benyomni a 3. és 4. szobában található piros gombokat!

3. szoba – Lézer

Segítség 1. szint

A két gomb egyidejű megnyomása után a lézerfény aktivált a 3. szobában, és ki is nyílt egy ajtó itt. 
Instrukciót is olvashattok ebben a kis szobában!

Segítség 2. szint

Be kell állítani a mozgatható sziklát négy pozícióba és mindegyik pozícióban külön külön belevilágítani a lézerrel a sziklán lévő tükörbe! Meg kell jegyezni, hogy melyik hegységhez legközelebb mutat a lézer. Ezt a négy hegységnevet meg kell jegyezni!

Segítség 3. szint

A 4. szobába láthattok képeket a falon a hegységnevekkel, a négy lézerrel megtalált hegységnevet tartalmazó képet felhasználva egy időpontra jöhettek rá, melyet az órán kell beállítani! Ne feledjétek beilleszteni az óra számlapjait is a mutatókba!

részmegoldás hegységnevek

– Aconcagua
– Lautaro
– Tajumolco
– Teide

segítség 4. szint

A sorrenben a hegységek magassága segít!

Megoldás Időpont

10:30

5. szoba – Koponyák

Segítség 1. szint

Találhattok koponyákat, az egyik megszerzéséhez fel kell használnotok az egyik nyomkövetőt! 

Segítség 2. szint

A megfelelő nyokövető érzékelőjét az X- hez kell érinteni és figyelni, hogy mi nyílik ki!

Segítség 3. szint

A kockák sorrendjéhez a tetejükön lévő szimbólumok segítenek!

Segítség 4. szint

Úgy kell gondolkodni, mintha dominóznátok, tehát midnegyiken van egy középső „fő” szimbólum, és a mellette lévők jelentik, hogy melyik fő szimbólummal rendelkezőt helyezzétek ez mellé!

Segítség 5. szint

Annak kell középen lenni, melyen csak egy szimbólum van középen! (Bizonyosodjatok meg, hogy mindegyik koponya pontosan a fekete
négyzetben helyezkedik-e el.)

Teljes Megoldás

5. szoba – Nyaklánc 

Segítség 1. szint

Ki kell halásznotok a nyakláncot a hosszú foggantyúkkal. A végét megnyomva egy karom jön ki belőle! 

5. szoba – A sírkövek (Miután a nyakláncot odaérintettétek a megfelelő helyre)

Segítség 1. szint

Találhattok egy feliratot a mennyezetnél, eszerint kell kikeresnetek a feliratokat! A szoba falán is találhattok ezekhez segítő információt!
A sírköveket ezt követően egyszerre kell odailleszteni. (mindhármat egyszerre)

Puzzle

Segítség 1. szint

A puzzle darabjait az 5. szobában találhattátok! Menjek a folyósóra és használjátok fel őket!